A különféle rendeletek bevezetése gyakran nehéz feladat és rendre beleütközhet olyan kihívásokba, amire nincs a hatóság felkészülve. Egy országos átállás magasabb szintre, ami sok céget érint, elég bonyolult. A parancs kiadása olykor kevés, mert hagyni kell időt a feladatok elvégzésére. Az NTAK esetében is így van ez, ami először a szállásadó helyeket érintette, majd kiterjesztették a vendéglátó egységekre. A határidők állandóan tolódnak. Kezdetben az átállás a digitális adatszolgáltatásra 2023. jan. 1-től történt volna meg, de végül kijött a féléves halasztás.
A rendelet értelmében a „100 millió forint nettó árbevétel felett teljesítő vendéglátó üzletek és turisztikai attrakciók számára lesz kötelező az NTAK adatszolgáltatás 2023. július 1-től”. Itt meghatározó a bevétel összege. Egy sávos rendszert vezettek be a hatóságok, miszerint a 100 millió forintos nettó bevétel mellett, az adott határidő az érvényes, a 12-100 millió Ft esetén pedig a 2024. jan. 1. az adatszolgáltatás kezdetének újabb időpontja.
A 12 millió éves bevétel alatti cégeknek pedig nem lesz kötelező az adatnyújtás, egyedül a regisztrációt kell elvégezzék. Az üzletek típusa szerint, idetartoznak a büfék, cukrászdák, éttermek, kávézók, az alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátók, italüzletek, bárok, zenés-táncos szórakozóhelyek, gyorséttermek, alkalmi vendéglátóhelyek. Ezek közül senki sem maradhat ki a sorból, így aztán, ha ilyen jellegű céget visz valaki, akkor jól teszi, ha mielőbb regisztrál az NTAK rendszerébe és lehetőleg időben beszerzi a megfelelő szoftvert, ami automatikusan elvégzi majd az adatok továbbítását a meghatározott határidő elérkezésével.
A cmo.hu weboldalon többféle csomag érhető el, ezek között bárki megtalálja a számára leginkább alkalmas kivitelt. A rendszerbe kapcsolás egyszerű és ezt követően minden automatikusan történik, a jogi előírások függvényében. A pontos adatok alapján pedig a turizmus, mint ágazat fejlesztésére adatik meg minden esély, ezzel növelve az ország versenyképességét a szektorban.